De macho mannen in Brasil hebben meestal 3 of meer relaties met vrouwen. Wat de vrouwen meestal niet weten. Om de gang erin te houden, (ook voor hun kleine marathon stoel-koelkast)  in deze tak van sport, wordt een dieet van eieren aangegaan. De reclamewereld heeft hierop handig ingespeeld, met passende reclame voor uitloop-eieren, met een soort superman in de hoofdrol. De macho-consument heeft een andere voorstelling van uitloopeieren dan de kippenboer. Waarschijnlijk heeft nog nooit een kip hier het daglicht gezien. Er wordt een gedachte gelegd dat uitloopeieren te maken hebben met het laten uitlopen van hun energieke prestaties. In de nieuwe reclame worden nu ook inloop-eieren aanbevolen, zodat de eieren het gehele spectrum van dit evenement omvatten. Wat hier gretig wordt geloofd.

Er zijn veel clubs voor deze mannen o.a.

bastão de força (power stick)

sétimo céu (zevende hemel)

sem mulher por um tempo (even zonder vrouw)

Voor deze macho’s is het samenzijn belangrijk, hier in de clubs worden (overdreven) de prestaties en progressies tot in het kleinste detail besproken. Tussen het zwetsen door, wordt er feijoada genuttigd, in samenhang met liters bier. Vaak onder het geluid van erg schuin getinte muziek. Feijoada is een stoofpot van bonen met verschillende soorten vlees. Als de zaterdagmiddag te kort is , komt er altijd een uitloop naar de avond. Er zijn nooit vrouwen aanwezig, alleen de zeer schaars geklede op poosters. Kortom altijd pasen.